“Ik zit al negen jaar te wachten op een internetverbinding die werkt”

© BELGAIMAGE

Bij de Britse krant The Guardian kwam deze week een wel heel opvallende klacht binnen van een man die negen jaar lang de ene na de andere technieker van zijn internetprovider over de vloer kreeg, zonder dat zijn verbinding er ook maar een beetje op vooruit ging.

nkdr

“Ik zit al negen jaar zonder een betrouwbare internetverbinding en Virgin Media (de provider in kwestie nvdr.) lijkt er niets aan te kunnen doen. De problemen begonnen toen ik in mijn appartement trok in 2008. De kabel loopt over het dak en splitst dan af naar elk van de eigendommen om uiteindelijk mijn flat onderaan het gebouw te bereiken”, zo schrijft de man.

Een technieker van Virgin wist hem al te vertellen dat hij zijn eigen kabel zou nodig hebben, “maar die moet ik nog steeds krijgen.” Nadat een tweede technieker het probleem wist ‘op te lossen’ ontdekte een derde tijdens een bezoek aan de buren dat de kabel van de schrijver in hun flat lag. “Nu krijg ik te horen dat Virgin graafwerken zal uitvoeren in mijn straat, maar ik weet niet wanneer.”

“Ik begrijp totaal niet hoe het negen jaar heeft kunnen duren. Nu hebben ze mij 120 euro compensatie aangeboden en een krediet voor het wegvallen van de verbinding. Dat aanbod heb ik afgewezen. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik de techniekers van Virgin vaker zie dan mijn eigen familie.”

Na tussenkomst van The Guardian kwam de internetprovider met de meer passende vergoeding van om en bij de 1.700 euro. Virgin beloofde de man ook binnen de zes weken van een eigen kabel te voorzien.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen